XXI SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY

 

Powstaje zespół: Gabriela Grygieńć (kl. III C) oraz Kacper Pachut (kl. III A). Najpierw zapoznajemy się dokładnie ze stroną CEO. Tegroczne zadanie nie jest proste i będziemy potrzebowali czasu, aby mu sprostać!

 

Przedstawiamy nasze pierwsze pomysły naszemu nauczycielowi i opiekunowi grupy - Panu Grzegorzowi Kalejcie.

Pomysły Kacpra są naprawdę godne uwagi. Musimy je rozważyć i ustalić harmonogram - tak wygląda pierwsze przerwa śródlekcyjna, kiedy postanawiamy zabrać się do pracy.

 
Pora na konkrety! Kacper zapisuje nasze pomysły. Kto powiedział, że do pisania potrzebna jest ławka? Wystarczy podłoga na szkolnym korytarzu. Jest tu całkiem wygodnie, a pomysły przychodzą same.

Musimy podzielić role, ustalić dokładny harmonogram. Okazuje się, że już na samym początku zaplanowaliśmy debatę szkolną. Zadanie jest na tyle trudne, że chcemy zasięgnąć opinii naszych rówieśników.  Na pierwsze spotkanie zaprosimy osoby chętne ze wszystkich klas.

W naszym harmonogramie zaplanowaliśmy dość dokładnie najbliższe tygodnie. Będziemy musieli bardzo się starać, ponieważ bardzo ambitnie podeszliśmy do zadania i chcielibyśmy naszym badaniem objąć całe miasto Suwałki.

Będziemy prosić uczniów, aby na pierwsze spotkanie przyszli już z gotowymi pomysłami.

 

Analizując mapę miasta Suwalki, postanowiliśmy podzielić je na kilka części: osiedle Północ (jako część północną), Centrum (Park Konstytucji 3 Maja i okolice sąsiadujące), osiedla od ul. Wojska Polskiego po Fadom (część południowa), osiedle Kamena i ulice w kierunku Sejn (część wschodnia). Bazując na tym podziale, chcemy zaproponować młodzieży naszej szkoły, aby zastanowiła się, jakie są najważniejsze problemy poszczególnych części miasta. Chcemy zwrócić szczególną uwagę na sytuację ludzi młodych. Czy są tam dla nich miejsca przeznaczone do spędzania czasu wolnego, czy są ścieżki rowerowe, czy są boiska itp.? Czy są miejsca do wyprowadzania psów? Czy w tych miejscach młodzież może czuć się bezpiecznie?

Na pierwszą debatę przygotowaliśmy specjalne mapki (ksero) oraz ulotkę zawierającą najważniejsze pytania dotyczące naszych badań.

 

 

 

 

     

Złożenie relacji z prac poszczególnych grup. Wszystkie grupy otrzymały dziesięć dni na wykonanie spaceru w wyznaczonych miejscach. Grupy miały zwrócić szczególną uwagę na postawione problemy.

 

 

NASZE WNIOSKI:

PARK


Ankietowani skarżyli się na chodniki (kostka brukowa, zniszczona, dziurawa i nierówna; chcemy ją wyrównać  lub zamienić na nową).
Altanka jest zniszczona. Chcemy ją posprzątać i pomalować.
Muszla koncertowa jest zazwyczaj zamknięta. A tylko tam w centrum miasta znajdują się toalety. Chcemy, aby odmalowano budynek. Ustawić oddzielne toalety.
Założenie wypożyczalni: rowerów, koców, sprzętu do ping-ponga, szachów i grilla. Ustawienie szachownic. Stoisko na lemioniadę. Huśtawka.
Proponujemy zasadzenie nowej zieleni.
Ławki i lampy są brudne i zniszczone. Odmalowanie i wyczyszczenie (ewentualnie zakup nowych). Problem lodowiska, które zostało stąd przeniesione. Ankietowani postulują jego powrót.


ULICE DOOKOŁA PARKU


Chodniki są w złym stanie, często trudno z nich korzystać.
Kamienice są w bardzo złym stanie. Odpadający tynk zagraża bezpieczeństwu. Liczne bramy odstraszają przechodniów, szczególnie nocą. Będziemy starać się o odnowienie ich oraz o monitoring.