Powstaje zespół: Gabriela Grygieńć
(kl. III C) oraz Kacper Pachut (kl. III A). Najpierw
zapoznajemy się dokładnie ze stroną CEO. Tegroczne zadanie nie jest
proste i będziemy potrzebowali czasu, aby mu sprostać!
Przedstawiamy
nasze pierwsze pomysły naszemu nauczycielowi i opiekunowi grupy - Panu
Grzegorzowi Kalejcie.
Pomysły Kacpra są naprawdę godne
uwagi. Musimy je rozważyć i ustalić harmonogram - tak wygląda pierwsze
przerwa śródlekcyjna, kiedy postanawiamy zabrać się do pracy.
Pora
na konkrety! Kacper zapisuje nasze pomysły. Kto powiedział, że do pisania
potrzebna jest ławka? Wystarczy podłoga na szkolnym korytarzu. Jest tu
całkiem wygodnie, a pomysły przychodzą same.
Musimy podzielić role,
ustalić dokładny harmonogram. Okazuje się, że już na samym początku
zaplanowaliśmy debatę szkolną. Zadanie jest na tyle trudne, że chcemy
zasięgnąć opinii naszych rówieśników. Na pierwsze spotkanie zaprosimy
osoby chętne ze wszystkich klas.
W naszym harmonogramie zaplanowaliśmy
dość dokładnie najbliższe tygodnie. Będziemy musieli bardzo się starać,
ponieważ bardzo ambitnie podeszliśmy do zadania i chcielibyśmy naszym
badaniem objąć całe miasto Suwałki.
Będziemy prosić uczniów, aby na
pierwsze spotkanie przyszli już z gotowymi pomysłami.
Analizując
mapę miasta Suwalki, postanowiliśmy podzielić je na kilka części: osiedle
Północ (jako część północną), Centrum (Park Konstytucji 3 Maja i okolice
sąsiadujące), osiedla od ul. Wojska Polskiego po Fadom (część południowa),
osiedle Kamena i ulice w kierunku Sejn (część wschodnia). Bazując na tym
podziale, chcemy zaproponować młodzieży naszej szkoły, aby zastanowiła się,
jakie są najważniejsze problemy poszczególnych części miasta. Chcemy zwrócić
szczególną uwagę na sytuację ludzi młodych. Czy są tam dla nich miejsca
przeznaczone do spędzania czasu wolnego, czy są ścieżki rowerowe, czy są
boiska itp.? Czy są miejsca do wyprowadzania psów? Czy w tych miejscach
młodzież może czuć się bezpiecznie?
Na pierwszą debatę przygotowaliśmy specjalne mapki (ksero)
oraz ulotkę zawierającą najważniejsze pytania dotyczące naszych badań.
Złożenie relacji z prac poszczególnych grup. Wszystkie grupy otrzymały
dziesięć dni na wykonanie spaceru w wyznaczonych miejscach. Grupy miały
zwrócić szczególną uwagę na postawione problemy.
NASZE WNIOSKI:
PARK
Ankietowani skarżyli się na chodniki (kostka brukowa,
zniszczona, dziurawa i nierówna; chcemy ją wyrównać lub zamienić na nową).
Altanka jest zniszczona. Chcemy ją posprzątać i pomalować.
Muszla koncertowa jest zazwyczaj zamknięta. A tylko tam w centrum miasta
znajdują się toalety. Chcemy, aby odmalowano budynek. Ustawić oddzielne
toalety.
Założenie wypożyczalni: rowerów, koców, sprzętu do ping-ponga, szachów i
grilla. Ustawienie szachownic. Stoisko na lemioniadę. Huśtawka.
Proponujemy zasadzenie nowej zieleni.
Ławki i lampy są brudne i zniszczone. Odmalowanie i wyczyszczenie
(ewentualnie zakup nowych). Problem lodowiska, które zostało stąd
przeniesione. Ankietowani postulują jego powrót.
ULICE DOOKOŁA
PARKU
Chodniki są w złym stanie, często trudno z nich korzystać.
Kamienice są w bardzo złym stanie. Odpadający tynk zagraża bezpieczeństwu.
Liczne bramy odstraszają przechodniów, szczególnie nocą. Będziemy starać się
o odnowienie ich oraz o monitoring.